Przegląd techniczny samochodu na polskich rejestracjach
Przegląd techniczny samochodu na polskich rejestracjach
Witam
Mam wątpliwość odnośnie przeglądu technicznego, przeglądam oficjalne i nieoficjalne strony i nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.
Obecnie posiadam samchód na polskich rejestracjach, wykupiłem formularz 15.30 i mogę poruszać się samochodem do dwóch lat. Zastanawiam się jednak, jak działa badanie techniczne: czy mogę jeszcze załatwiać to w Polsce, czy np. kolejne badanie techniczne mam wykonać już w Szwajcarii? Obecne jest ważne do 22.07.22.
O ile dobrze rozumiem, OC trzeba wykupić w kraju, w którym zarejestrowany jest samochód. OC mam ważne do 03.11.22
Z góry dziękuję za odpowiedź,
JZ
Mam wątpliwość odnośnie przeglądu technicznego, przeglądam oficjalne i nieoficjalne strony i nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.
Obecnie posiadam samchód na polskich rejestracjach, wykupiłem formularz 15.30 i mogę poruszać się samochodem do dwóch lat. Zastanawiam się jednak, jak działa badanie techniczne: czy mogę jeszcze załatwiać to w Polsce, czy np. kolejne badanie techniczne mam wykonać już w Szwajcarii? Obecne jest ważne do 22.07.22.
O ile dobrze rozumiem, OC trzeba wykupić w kraju, w którym zarejestrowany jest samochód. OC mam ważne do 03.11.22
Z góry dziękuję za odpowiedź,
JZ
Re: Przegląd techniczny samochodu na polskich rejestracjach
Tylko te polecam.jakub pisze: ↑08 stycznia 2022, 15:48Witam
Mam wątpliwość odnośnie przeglądu technicznego, przeglądam oficjalne i nieoficjalne strony i nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.
Obecnie posiadam samchód na polskich rejestracjach, wykupiłem formularz 15.30 i mogę poruszać się samochodem do dwóch lat. Zastanawiam się jednak, jak działa badanie techniczne: czy mogę jeszcze załatwiać to w Polsce, czy np. kolejne badanie techniczne mam wykonać już w Szwajcarii? Obecne jest ważne do 22.07.22.
O ile dobrze rozumiem, OC trzeba wykupić w kraju, w którym zarejestrowany jest samochód. OC mam ważne do 03.11.22
Z góry dziękuję za odpowiedź,
JZ

bogwar
Re: Przegląd techniczny samochodu na polskich rejestracjach
Rozumiem, starałem się znaleźć odpowiedź na stronach oficjalnych, ale nie jestem pewien. Czy ktoś wie może jak działa kwestia badania technicznego?
Re: Przegląd techniczny samochodu na polskich rejestracjach
Spoko, ogarne to jutro lub pojutrze "kwitami".






Pozdro.
bogwar
Re: Przegląd techniczny samochodu na polskich rejestracjach
No wlasnie, " na logike" rzecz biorac, skoro masz prawo do poruszania sie autem na polskich blachach, to niby dlaczego musialbys robic badanie techniczne w Szwajcarii????bogwar pisze: ↑09 stycznia 2022, 20:45Spoko, ogarne to jutro lub pojutrze "kwitami".Dzis niedziela, a wiec dzien wolny od pracy i tylko rozrywka mi w glowie.
![]()
![]()
![]()
Na logike jednak, mysle ze po przerejestrowaniu auta, badanie techniczne jest wazne do daty wygasniecia. Glowy jednak za to nie dam bez "kwitow".
![]()
Pozdro.
bogwar











Re: Przegląd techniczny samochodu na polskich rejestracjach
Blachy powinienes zmienic na polskie najpozniej rok po zameldowaniu sie w Szwajcarii. Skad wziales dwa lata?
Dopoki blachy sa polskie, badanie i OC powinny byc robione w Polsce.
Jak w koncu uruchomisz proces przejscia na blachy szwajcarskie, zaprosza Cie na badanie techniczne auta i dopiero wtedy wydadza blachy.
O tych badaniach kraza legendy, jakoby byloby nie do przejscia bez specjalnego "pakietu przygotowawczego" w szwajcarskim warsztacie.
Ja poszedlem na zywiol z autem 8-letnim w dobrym stanie i nie mieli zadnych uwag. Nie robilem zadnego przygotowania.
Radze po prostu pojechac na badanie, a jesli dostaniesz cos do poprawy, to ponoc nawet nie musisz wracac na badanie - wystarczy pisemne zaswiadczenie z warsztatu, ze usterka zostala naprawiona.
Dopoki blachy sa polskie, badanie i OC powinny byc robione w Polsce.
Jak w koncu uruchomisz proces przejscia na blachy szwajcarskie, zaprosza Cie na badanie techniczne auta i dopiero wtedy wydadza blachy.
O tych badaniach kraza legendy, jakoby byloby nie do przejscia bez specjalnego "pakietu przygotowawczego" w szwajcarskim warsztacie.
Ja poszedlem na zywiol z autem 8-letnim w dobrym stanie i nie mieli zadnych uwag. Nie robilem zadnego przygotowania.
Radze po prostu pojechac na badanie, a jesli dostaniesz cos do poprawy, to ponoc nawet nie musisz wracac na badanie - wystarczy pisemne zaswiadczenie z warsztatu, ze usterka zostala naprawiona.
Re: Przegląd techniczny samochodu na polskich rejestracjach
No i wreszcie glos rozsadku.Mac pisze: ↑09 stycznia 2022, 21:42Blachy powinienes zmienic na polskie najpozniej rok po zameldowaniu sie w Szwajcarii. Skad wziales dwa lata?
Dopoki blachy sa polskie, badanie i OC powinny byc robione w Polsce.
Jak w koncu uruchomisz proces przejscia na blachy szwajcarskie, zaprosza Cie na badanie techniczne auta i dopiero wtedy wydadza blachy.
O tych badaniach kraza legendy, jakoby byloby nie do przejscia bez specjalnego "pakietu przygotowawczego" w szwajcarskim warsztacie.
Ja poszedlem na zywiol z autem 8-letnim w dobrym stanie i nie mieli zadnych uwag. Nie robilem zadnego przygotowania.
Radze po prostu pojechac na badanie, a jesli dostaniesz cos do poprawy, to ponoc nawet nie musisz wracac na badanie - wystarczy pisemne zaswiadczenie z warsztatu, ze usterka zostala naprawiona.


Ja sie dzisiaj chyba za bardzo "relaksuje", bo piernicze troche glupoty. Jest oczywiscie jak powyzej. Przed uplywem roku trzeba auto przerejestrowac i, jak piszesz, zrobic badanie techniczne po zaproszeniu na nie, mozna jednak, jak napisal to Forumowicz jakub, po wypelnieniu i zlozeniu druku 15.30 przesunac w czasie (do 2 lat, a w przypadku studentow i np. doktorantow, ktorzy tu studiuja nawet dluzej, bo do zakonczenia nauki) zaplacenie cla i podatku VAT, oraz podatku od pojazdow silnikowych (4% wartosci pojazdu). To sa 2 odrebne sprawy, podlegajace 2 roznym ustawom. Przerejestrowanie auta podlega pod ustawe o ruchu drogowym, a oclenie i zaplacenie podatku pod ustawe celno-skarbowa. O, i to jest kompletna odpowiedz.




Re: Przegląd techniczny samochodu na polskich rejestracjach
https://www.comparis.ch/-/media/files/w ... hrzeug.pdfbogwar pisze: ↑09 stycznia 2022, 22:29No i wreszcie glos rozsadku.Mac pisze: ↑09 stycznia 2022, 21:42Blachy powinienes zmienic na polskie najpozniej rok po zameldowaniu sie w Szwajcarii. Skad wziales dwa lata?
Dopoki blachy sa polskie, badanie i OC powinny byc robione w Polsce.
Jak w koncu uruchomisz proces przejscia na blachy szwajcarskie, zaprosza Cie na badanie techniczne auta i dopiero wtedy wydadza blachy.
O tych badaniach kraza legendy, jakoby byloby nie do przejscia bez specjalnego "pakietu przygotowawczego" w szwajcarskim warsztacie.
Ja poszedlem na zywiol z autem 8-letnim w dobrym stanie i nie mieli zadnych uwag. Nie robilem zadnego przygotowania.
Radze po prostu pojechac na badanie, a jesli dostaniesz cos do poprawy, to ponoc nawet nie musisz wracac na badanie - wystarczy pisemne zaswiadczenie z warsztatu, ze usterka zostala naprawiona.![]()
![]()
Ja sie dzisiaj chyba za bardzo "relaksuje", bo piernicze troche glupoty. Jest oczywiscie jak powyzej. Przed uplywem roku trzeba auto przerejestrowac i, jak piszesz, zrobic badanie techniczne po zaproszeniu na nie, mozna jednak, jak napisal to Forumowicz jakub, po wypelnieniu i zlozeniu druku 15.30 przesunac w czasie (do 2 lat, a w przypadku studentow i np. doktorantow, ktorzy tu studiuja nawet dluzej, bo do zakonczenia nauki) zaplacenie cla i podatku VAT, oraz podatku od pojazdow silnikowych (4% wartosci pojazdu). To sa 2 odrebne sprawy, podlegajace 2 roznym ustawom. Przerejestrowanie auta podlega pod ustawe o ruchu drogowym, a oclenie i zaplacenie podatku pod ustawe celno-skarbowa. O, i to jest kompletna odpowiedz.![]()
Mac, dzieki, zmobilizowales mnie do myslenia. Pozdrowka.
![]()
![]()
Pkt 4.2
Re: Przegląd techniczny samochodu na polskich rejestracjach
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości