Kupno nowego auta w PL i import do CH
Kupno nowego auta w PL i import do CH
Cześć,
Czy ktoś z Was przeszedł przez proces tak jak w temacie? Tzn. kupuję nowe auto w salonie w PL, rejestracja tymczasowa, ubezpieczenie tymczasowe, jadę do CH, odliczam polski VAT, nakładam szwajcarski VAT+cło i rejestruję tutaj docelowo.
Jak wygląda cały proces? Czy są po drodze jakieś uciążliwości, których się nie spodziewaliście? Jak wygląda sprawa gwarancji, serwisowania takiego nabytku w CH?
Całe przedsięwzięcie wygląda bardzo atrakcyjnie finansowo, jednak chętnie poznam opinię kogoś, kto już przez temat przeszedł.
Pozdrawiam,
Maciek
Czy ktoś z Was przeszedł przez proces tak jak w temacie? Tzn. kupuję nowe auto w salonie w PL, rejestracja tymczasowa, ubezpieczenie tymczasowe, jadę do CH, odliczam polski VAT, nakładam szwajcarski VAT+cło i rejestruję tutaj docelowo.
Jak wygląda cały proces? Czy są po drodze jakieś uciążliwości, których się nie spodziewaliście? Jak wygląda sprawa gwarancji, serwisowania takiego nabytku w CH?
Całe przedsięwzięcie wygląda bardzo atrakcyjnie finansowo, jednak chętnie poznam opinię kogoś, kto już przez temat przeszedł.
Pozdrawiam,
Maciek
Re: Kupno nowego auta w PL i import do CH
1. Jeśli nie kupujesz na firmę szwajcarską, a na osobę prywatną, musisz zapłacić vat w PL, a dopiero po odprawie celnej i potwierdzeniu wywozu z EU możesz się starać o zwrot vat. Należy doprecyzować z dealerem, czy w ogóle pójdzie na taki układ.
2. Fryce kiedyś wyliczyli, że import auta do CH opłaca się powyżej wartości 25k euro.
3. Kwestie gwarancji powinien wyjaśnić dealer.
2. Fryce kiedyś wyliczyli, że import auta do CH opłaca się powyżej wartości 25k euro.
3. Kwestie gwarancji powinien wyjaśnić dealer.
---
It is nice to be important, but it's more important to be nice.
It is nice to be important, but it's more important to be nice.
Re: Kupno nowego auta w PL i import do CH
Dzięki za odpowiedź gagatek!
1. Tak, zdaję sobie z tego sprawę. Oznacza to, że trzeba mieć dodatkową gotówkę na te przepływy pieniędzy rozciągnięte w czasie. Dodatkowo trzeba opłacić 4% cła oraz, co mnie ostatnio zaskoczyło - karę za emisję CO2 - za każdy gram powyżej 111 g/km przy imporcie płaci się 100 CHF. Dotyczy to tylko aut nowszych niż pół roku. W auta, które rozważam kara wynosiła 2500 chf (136 g/km).
2. Fryce mogli to wyliczyć. Ale czy wiecie, że nominalne ceny nowych aut w Szwajcarii są ok. 22% droższe niż w Polsce? Pakiety gwarancyjne potrafią być już 3x droższe niż w PL. A z tego co się dowiaduję, możesz kupić pakiet serwisowy VW w Polsce na wszystko (assistannce, przeglad, czesci eksploatacyjne) a potem korzystac z niego w CH, mimo ze biorac go tutaj bylby 3x drozszy.
3. Jestem w trakcie wyjasniania.
Mam nadzieje, ze komus ten temat sie przyda i zainteresuje. Bede wdzieczny za jakiekolwiek dodatkowe nianse
1. Tak, zdaję sobie z tego sprawę. Oznacza to, że trzeba mieć dodatkową gotówkę na te przepływy pieniędzy rozciągnięte w czasie. Dodatkowo trzeba opłacić 4% cła oraz, co mnie ostatnio zaskoczyło - karę za emisję CO2 - za każdy gram powyżej 111 g/km przy imporcie płaci się 100 CHF. Dotyczy to tylko aut nowszych niż pół roku. W auta, które rozważam kara wynosiła 2500 chf (136 g/km).
2. Fryce mogli to wyliczyć. Ale czy wiecie, że nominalne ceny nowych aut w Szwajcarii są ok. 22% droższe niż w Polsce? Pakiety gwarancyjne potrafią być już 3x droższe niż w PL. A z tego co się dowiaduję, możesz kupić pakiet serwisowy VW w Polsce na wszystko (assistannce, przeglad, czesci eksploatacyjne) a potem korzystac z niego w CH, mimo ze biorac go tutaj bylby 3x drozszy.
3. Jestem w trakcie wyjasniania.
Mam nadzieje, ze komus ten temat sie przyda i zainteresuje. Bede wdzieczny za jakiekolwiek dodatkowe nianse

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości